Vysokozdvižné vozíky Hyster s nosnosťou 8-18 ton majú zabudované motory Stage V, ktoré pomáhajú podnikom dodržiavať emisnú legislatívu a zároveň zvyšujú produktivitu a znižujú celkové náklady na vlastníctvo.
Nová séria H8-18XD vozíkov Hyster Big Trucks je vybavená motormi Stage V a prináša nízke prevádzkové náklady, pokiaľ ide o palivo a spotrebu AdBlue®, bez kompromisov v oblasti výkonu alebo životnosti.
„Našu škálu riešení Hyster neustále vyvíjame podľa technologického vývoja, zmien v legislatíve a predovšetkým podľa potrieb našich zákazníkov,“ hovorí Jan-Willem van den Brand, Direct Global Market Development Big Trucks. „Zákazníci môžu očakávať vysokú dobu prevádzkyschopnosti a nízke TCO (Total Cost of Ownership) v náročných aplikáciách, kde má veľký vplyv tlak na náklady.“
Oprava a výmena pneumatík je druhým najväčším nákladom pre väčšinu operácií manipulácie s materiálom. Z tohto dôvodu majú vozíky Hyster nastaviteľný maximálny uhol riadenia. Tým sa znižuje trenie, keď operátor zvolí zmenšený uhol, čo vedie k zníženiu opotrebovania pneumatík a zníženiu nákladov.
„Kľúčovým spôsobom, ako zvýšiť produktivitu a maximalizovať ziskovosť prevádzky, je zabrániť prestojom pri servise a údržbe,“ hovorí Jan-Willem. „Preto je do dizajnu všetkých modelov v sérii zabudovaná lepšia servisovateľnosť.“
Servisné intervaly nového motora Stage V sa zvýšili z 500 hodín na 1 000 hodín. V súlade s predpismi používajú nové vysokozdvižné vozíky Hyster kombináciu selektívnej katalytickej redukcie (SCR), kvapaliny z výfuku nafty (DEF) ako AdBlue® a filtra pevných častíc (DPF). Pre ľahký prístup sú obe jednotky zabalené v jednej krabici a pohodlne umiestnené na vonkajšej strane vozíka.
Na urýchlenie všeobecnej údržby a minimalizáciu prestojov je séria vysokozdvižných vozíkov navrhnutá s jednoduchým servisným prístupom, s displejom poskytujúcim kľúčové údaje o výkone vozíka a palubnú diagnostiku na jednej prehľadnej obrazovke.
Séria vozíkov Hyster® H8-18XD je k dispozícii s rôznymi veľkosťami rázvoru kolies. Firmy môžu špecifikovať vozík pre optimálnu manévrovateľnosť v stiesnených priestoroch, čím sa zvyšuje produktivita a znižuje sa opotrebovanie pneumatík. Tam, kde priestor nie je problémom, si aplikácie môžu vybrať model s väčším vonkajším polomerom otáčania a nižšou hmotnosťou vozíka, čím pomôžu znížiť spotrebu paliva a náklady.
K dispozícii sú rôzne konfigurácie vozíkov, ako aj špeciálne konštrukčné možnosti na prispôsobenie sa iným špecifickým požiadavkám aplikácie, od reverzného ventilátora na zlepšenie chladenia pri prašnom prostredí ( napr. pri výrobe papiera), či stavebných operáciách alebo rôznych manipulačných nadstavcov na prispôsobenie sa zmenám zaťaženia, s ktorými sa stretávame v drevárskom priemysle.
Séria vozíkov má tiež prepracovanú prednú časť a kabínu XD, ktorá je príjemná pre obsluhu, za čo vysokozdvižný vozík Hyster® H16XD-6 získal ocenenie GOOD DESIGN 2020*.
„Konštrukcia kabíny a prednej časti sa zameriava na viditeľnosť, ergonómiu a pohodlie, aby pomohla zvýšiť produktivitu operátora počas celej zmeny,“ hovorí Jan-Willem. „Nielen, že pohodlný operátor je často produktívnejší, ale pohodlie ho robí šťastným. Je to dôležitejšie ako kedykoľvek predtým, pretože mnohé trhy sa stretávajú s nedostatkom zručností v tejto oblasti.“
Tichá a pohodlná kabína má najväčšiu vstupnú plochu v tomto odvetví, čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie, a je dostatočne priestranná na to, aby sa do nej dala nosiť prilba.
Prepracovaný stožiar a podvozok kabíny vytvárajú širší výhľad pre operátora a poskytujú lepšiu viditeľnosť špičiek vidlíc na úrovni zeme a vo výške prívesu. Operátori nového radu Hyster® H8-18XD profitujú z lepšieho pocitu stability vďaka novému liatemu protizávažiu. To posunulo ťažisko vozíkov smerom nadol a dozadu, čím sa minimalizoval odskok.
„Presná manipulácia s krehkými a ťažkými bremenami v stiesnených priestoroch je potrebná vo všetkých aplikáciách, ako je chemický, kovospracujúci a stavebný priemysel. Od týchto vozíkov sa niekedy vyžaduje, aby úzko spolupracovali s materiálmi a pracovníkmi,“ hovorí Jan-Willem. „Pri týchto operáciách musí vysokozdvižný vozík poskytovať vysoký výkon, ale aj presnosť, aby bola dosiahnutá maximálna produktivita a menej nákladné poškodenie nákladu.“
„S našou novou sériou vysokozdvižných vozíkov s nosnosťou 8 – 18 ton sme zjednodušili sortiment a zároveň sme zákazníkom ponúkli väčší výber podľa ich špecifických požiadaviek na aplikáciu,“ dodáva Jan-Willem.