Vodík a lítium-iónová energia môžu porty posunúť bližšie k úplnej elektrifikácii, tvrdí spoločnosť Hyster Europe, ktorá sa pripravuje na aktualizáciu svojich projektov kontajnerových manipulátorov a ReachStackerov s nulovými emisiami na virtuálnom podujatí TOC Global Showcase.
„Spoločnosť Hyster už niekoľko rokov pracuje na jedinečnom zariadení na manipuláciu s kontajnermi s nulovými emisiami pre prístavy, ktoré obsahuje lítium-iónovú batériu a technológiu palivových článkov,“ hovorí Willem Nieuwland, manažér programu spoločnosti Hyster pre veľké vysokozdvižné vozíky. „Teraz však„ rozširujeme rodinu a prinášame tieto výhody ďalším typom zariadení na podporu celkových ekologických operácií z lode na sklad.“
Spoločnosť Hyster nedávno odhalila, že vstupuje do partnerstva so spoločnosťou Capacity Trucks za účelom spoločného vývoja elektrických, vodíkových a terminálových vozíkov pripravených na automatizáciu. Rieši to rastúci dopyt po ekologicky udržateľných riešeniach terminálových zariadení v prístavoch, termináloch a distribučných centrách. Počiatočné prototypy sa očakávajú by mali byť v roku 2021 pripravené na testovanie v prístavných aplikáciách.
Spolupráca spája robustnú platformu zariaení Capacity s jedinečnou technológiou elektrického pohonu vysokozdvižného vozíka Hyster®. Vyvíjané riešenie Hyster® má lítium-iónové batérie a napájanie z vodíkových palivových článkov integrované, a nie ako možnosť spätnej montáže. Očakáva sa, že konečné riešenie bude produktované vo veľkom rozsahu a za prijateľnú cenu, aby pomohlo prístavom dosiahnuť ich environmentálne ciele.
„Je dôležité, že vodíkové palivové články sú kľúčovým faktorom tohto vývoja, pretože je to obzvlášť zaujímavá oblasť pre prístavy a niečo, čo vyvíjame od roku 2017,“ hovorí Willem. „Vodík má potenciál poskytnúť model obnoviteľnej energie, ktorý je pre podniky orientované na životné prostredie najatraktívnejší, a to bez zložitosti elektrických vozíkov – napríklad dostupnosti elektrickej energie zo siete na nabíjanie.“
„A čo viac, v tejto oblasti sú k dispozícii financovanie a granty, čo otvára možnosti prístavom, ktoré chcú preskúmať možnosti vybavenia s nulovými emisiami,“ pokračuje.
Spoločnosť Hyster pokračuje vo vývoji kontajnerových manipulátorov a ReachStackerov poháňaných lítium-iónovými batériami, ako súčasť mnohých financovaných projektov pre koncových používateľov v prístave Los Angeles a prístave Valencia.
V uplynulom roku však spoločnosť Hyster uviedla na trh aj množstvo produktových noviniek, ktoré sú teraz k dispozícii na podporu manipulácie s nulovými emisiami pri vysokej produktivite.
Nová séria elektrických vysokozdvižných vozíkov Hyster® J7.0–9.0XNL s plne integrovanými lítium-iónovými batériami prepravuje až deväť ton a prevádzkam v prístavoch poskytuje výhody porovnateľného výkonu naftového motora a rýchleho nabíjania. Tieto nové vysokozdvižné vozíky sú skonštruované tak, aby podporovali viacsmenné náročné operácie a vďaka jedinečnej kombinácii lítium-iónovej batérie, vysokonapäťového pohonného systému a viacúčelového riadenia poskytovali dôveryhodnú alternatívu ku klasickým elektrickým vozíkom.
Medzikontinentálne obchody môžu profitovať z ultrakompaktného lítium-iónového paletového vozíka Hyster® PC1.5, ktorý môže poskytovať vyššiu účinnosť ako ručný paletový vozík, ale bez zložitých požiadaviek na údržbu. Je navrhnutý tak, aby bol dostatočne odolný a spoľahlivý, aby zvládol každodenné prevádzkové problémy, ale s nízkymi nákladmi na vlastníctvo. Keď je potrebné vymeniť lítium-iónovú batériu, operátor dostane varovanie o opätovnom nabití a za iba šesť sekúnd ju môže vymeniť, čím zabezpečí minimálnu prerušenosť prevádzky.
Spoločnosť Hyster Europe na svetovom veľtrhu TOC
Vo štvrtok 17. júna 2021 od 10.00 do 11.00 bude Willem Nieuwland diskutovať o celkovej elektrifikácii portov a najnovších aktualizáciách okolo vývoja vyozíkov Hyster® Big Truck s nulovými emisiami ako súčasť relácie „Spotlight on the Green Transition“ online na TOC Global Showcase. Zaregistrujte sa a zúčastnite sa na www.toc-global-showcase.com