Bayernhafen v Bambergu v Nemecku je jednou z prvých spoločností na svete, ktorá používa Hyster® ReachStacker so zdvíhacou kabínou, aby poskytla lepší pohľad na kontajnery na druhej koľajnici. V dôsledku toho sa významne zvýšila účinnosť manipulácie s kontajnermi.
Terminál v Bambergu každý týždeň spájajú štyri kontajnerové vlaky s prístavmi v Hamburgu, Bremerhavene a Wilhelmshavene. Dve 360 metrov dlhé nakladacie dráhy prijímajú blok vlakov a môžu ich priamo naložiť a vyložiť.
„Pri použití Hyster® ReachStacker s kabínou pre zdvíhanie je pre vodiča podstatne jednoduchšie zdvihnúť kontajnery z druhej dráhy,“ hovorí projektant Christoph Kiener zo spoločnosti Bayernhafen. „Napríklad intermodálna preprava kontajnerov z vlaku do nákladného vozidla je jednoduchšia, pretože vodič môže kedykoľvek zdvihnúť kabínu, aby získal lepší výhľad.“
Vodiči zdvíhacích kabín na reachstackeroch majú priamy výhľad na kontajnery v druhom rade – aj keď sú v prvom rade kontajnery. Zabráni sa tým poškodeniu a zefektívni sa manipulácia. Hyster® ReachStacker dokáže stohovať až päť kontajnerov na sebe v prvom rade, štyri v druhom a tri v treťom.
Optimálne pohodlie vodiča
Hyster® RS46-41LSCH ReachStacker je medzi operátormi terminálu Bamberg obzvlášť obľúbený, pretože poskytuje dobrý výhľad a je pohodlný, dokonca aj v náročných aplikáciách.
„Pohyblivú kabínu je možné zdvíhať a spúšťať pomocou zdvíhacej ruky,“ hovorí Rainer Marian, vedúci veľkých vysokozdvižných vozíkov v Hyster Europe. „Systém, ktorý sme vyvinuli, nefunguje so stožiarom – kĺb sedí priamo na podvozku. Vďaka tomu je kabína takmer bez vibrácií, aj keď ReachStacker jazdí na veľké vzdialenosti.“
„Vodiči ťažia z ergonomického pracoviska, pretože je menej nárazov a vibrácií. Navyše, keďže kabína je umiestnená nabok, vedľa ramena, je obzvlášť dobrý výhľad zozadu, “pokračuje a vysvetľuje, že kabína môže byť vybavená aj funkciou náklonu o 10 stupňov, čo umožňuje manipulovať vysoko naložené kontajnery ešte pohodlnejšie.
Predĺžiteľné podpery zaisťujú stabilitu
Na zvýšenie stability má ReachStacker dva hydraulicky vysúvateľné stabilizátory na prednej náprave, ktoré sa pevne pritlačia na zem. Zvyšujú tiež nosnosť v druhom a treťom rade, ako aj pri vykladaní vlakov.
„Dôležitým faktorom pri navrhovaní ReachStackerov bolo minimalizovať opotrebovanie a údržbu,“ vysvetľuje Marian. „Pomáhame operátorom prístavov a terminálov kontrolovať ich náklady a maximalizovať dostupnosť.“
Hyster Tracker zjednodušuje údržbu
K tomu prispieva aj telematický systém Hyster Tracker. Systém riadenia vozového parku môže prostredníctvom analýzy chýb zaznamenávať prevádzkové hodiny a kontroly servisných služieb a zákazníckych servisov.
„S pomocou Hyster Tracker vám môžeme pomôcť opraviť chyby čo najrýchlejšie a naplánovať naše služby proaktívne,“ hovorí Jochen Kotschenreuther, miestny predajca Hyster®, ktorý s Baymodal spolupracuje od roku 2017. “Sme k dispozícii sedem dní v týždni. Klienta môžeme ubezpečiť, že sme do dvoch hodín na mieste, aby sme mohli opraviť stroj. Tým sa minimalizujú prestoje na minimum. “
„Sme veľmi spokojní so službami a know-how spoločnosti Kotschenreuther Systemtechnik, ktorá je predajcom Hyster v našom regióne“ hovorí Christoph Kiener z Baymodalu. „Taktiež nás informovali o užitočných doplnkoch pre ReachStacker – náš RS46-41LSCH má celkom šesť kamier, ktoré operátorovi poskytujú dodatočnú vizuálnu podporu.“
Prídavné zariadenia pripravené do budúcnosti
Na predzásobovacom priestore, ktorý je v priemere naložený a vyložený za 10 minút, je možné parkovať až 17 nákladných automobilov. Celkovo sa v termináli kombinovanej dopravy, ktorý sa otvoril v roku 2008, ročne spracuje približne 30 000 kontajnerov, ale spoločnosť Bayernhafen Bamberg by mohla spracovať až 80 000 kontajnerov ročne.